el

el

Thursday, January 27, 2011

Ceriter di sebalik ceriter..

Salam, da lama rase nya x menulis apa2 dalam blog ni. Sejak akhir-akhir ni kat office el semua orang asyik sibuk termasuk la dengan el sendiri mana tak nya ada lawatan panel penilai nak datang untuk beri penilaian pada organisasi di tempat el keje ni.

Yang paling tak suka nye yalah buat keje smua last minit..tu lah dia nak dapat kan anugerah tapi smua nak prepare last minute. Kalau organisasi tu nak mendapat anugerah yang terbaik antara semua biar lah buat persediaan dari awal kan, ni tak di saat2 akhir baru la nak kalang kabut. Kalau macam ni baik tak payah masuk apa2 anugerah pun.

Masalah nya bukan sekali dua tp sejak el keje di organisasi ni sampai la sekarang memang mcm tu la. Macam mane lah nak jadi organisasi yang terbilang dan gemilang sedang kan mutu kerja nya kurang?..pelik sungguh semata2 untuk 1 hari punya lawatan ntah berapa banyak duit di habiskan untuk mencantik kan office, upgrading semua sistem, penyusunan fail dan segala benda lah yang ada kat office ni. Setiap apa yang di lakukan perlu lah mempunyai perincian yang teliti dan perancangan yang awal, baru la benda2 tu semua berkesan dan boleh di guna pakai. Itu lah dia sebab nak kejar kan anugerah berabis la..lepas tu el pun ada keje sendiri di tambah lagi dengan keje nak masuk kan fail meja la, carta la dll lagi lah...

Walau apa pun el da settle kan part el..nasib baik hari ni keje x banyak sangat sempat la update benda2 untuk panel tu tengok nanti. Hari ni pagi sampai petang panel tu ada kat office ni. Kebiasaan nya di org tak kan sampai level 3 sbb office el di level 3...selalu nya terselamat lah..

Cuma harapan el moga2 organisasi ni berubah kepada yang lebih baik, sentiasa update segala sistem atau manual kerja dan cara bekerja mereka, membuat perancangan lebih awal jika ingin menyertai ape2 anugerah..kalau masih di takuk yang lama nampak nya memang tidak layak la organisasi ini memenangani apa2 pun anugerah!..

2 comments:

  1. salam...akak jgn ler puji byk sangat organisasi akak nih,nanti ada sekor dua beruk yg baca ,dia bagi akak anugerah ,susah ler plak...tapi kalau manusia yg terbaca ,mungkin dia akan mengunakan akal dia,tak per la....

    ReplyDelete
  2. w'salam..sekadar brcerita apa brlaku di sekeliling kita..klu org tu bijak berfikir dia akan ambil yg jernih dan buang yg keruh..apa yg baik tu elok la kita ambil yg negatif tu buang jela..that all ;)

    ReplyDelete