el

el

Thursday, January 16, 2014

MARU DAN MIKO

Aku dah mula bela kucing!! memang dah lama nak bela yelah sebab aku pun duduk berdua jer cuma sekarang ni dah ada adik ipar duduk sekali kan. Kucing ni cicit lulu.. kalau u all ada baca tentang entry lulu dulu yang mati dilanggar kereta. Mak nya pun mati kene langgar kete juga tapi nasib baik anak2 Nye dah 3 bulan kalau kecik lagi tak dapat la menyusukan. Anak kiki ni ramai ada 6 ekor semua nya.. aku bela 2 ekor jer.. lagi pun mak aku dah tak larat nak bela kucing banyak2 ni.
Masa 1st dulu aku bawa asyik nak lari keluar rumah jer.. yela kat belakang pintu pagar tak letak jaring lagi.. kat depan pulak terus lari kat jalan masuk bawah kete depan umah orang lain. Yang miko ni ok manja je.. yang maru ni punya la nakal asyik cabut keluar jer.. risau hilang takut tak tahu jalan balik umah kan al-maklum lah tempat baru. Mak aku amik balik sebab mereka ni cirit- birit and nak inject vaksin.
Sabtu baru yang lepas aku amik balik maru dan miko sebab dah vaksin dan mereka pun dah sihat. Kali ni si maru ok manja dan tak nakal.. tapi yang si mika ni plak asyik menyorok macam takut jer.. bila aku keluar baru dia nak kluar kalau tidak memang memerap jela kat tempat tersorok tu.
Semalam dua2 dah ok.. tapi muka dia orang macam boring jer. Maru suka duduk dekat dalam sangkar walaupun pintu sangkar dah buka.. agak Nye dia suka melepak tempat tinggi.. yela kalau kat umah mak aku dia suka duduk kat buaian bulat yang besar tu.. ehehe
 
 Tengok la tu.. komain posing lagi kat atas buaian ;)
 

Mr. Maru

 Muka sedih nak kene bawa balik umah baru..
 
Anak-anak kiki ( ni semua adik beradik maru dan miko )







 Mr. Miko macam boring jer.. cian dia mesti rindu adik beradik kat umah subang..


 
 
 


No comments:

Post a Comment